Räikkönen verte Hamiltont az olvasói szavazáson
2005 után ismét Kimi Räikkönen szerezte meg a győzelmet hagyományosan megrendezésre kerülő, év végi olvasói szavazásunkon, mégpedig tekintélyes előnnyel, hiszen a voksolók több mint fele az ő teljesítményét ítélte a legjobbnak. A csapatok sorában a McLaren meglepetésre a 3. helyre szorult.
A hűvösen heroikus Kimi Räikkönen nem sztártípus - egyszerűen csak világsztár, és kész. A személyiségében nincs egy árnyalatnyi pátosz sem, de beszéljen bármilyen keveset, tűnjön szenvtelenebbnek, mint egy körúti lámpaoszlop az ősziesen szemerkélő esőben, Kimi akárhol és akármikor népszerű lesz, mert látszólagos egykedvűségében van valami időtlenül mitikus titokzatosság. A pályán életveszélyesen gyors, nem politizál, és éppolyan nehéz elképzelni róla, hogy sportszerűtlen lenne, mint anno Mika Häkkinenről. Márpedig a görcsös szereplési vágytól remegő médiamajmok seregében üdítően hat valaki, aki tényleg nem akar mást, mint együtt lélegezni a világ legerősebb versenyautójával. Meg persze győzni, győzni, győzni.
És Kimi idén, annyi év várakozás után végre győzött is, amikor a Ferrari paripájára átnyergelve megszerezte első világbajnoki címét, ezért aztán borítékolni lehetett, hogy a vele régóta rokonszenvező közönség szemében szintén győzni fog. Aligha megy csodaszámba hát, ha az A5.hu hagyományos, évente megrendezett olvasói szavazásán Kiminek nem akadt ellenfele: a résztvevők háromnegyede őt látta a legjobbnak, így 20336:9260 arányban lepipálta a pontversenyben az utolsó előtti futamig vezető szuperújoncot, Lewis Hamiltont, akit alig hetedannyian soroltak az 1. helyre. Mögöttük, talán némi meglepetésre, Felipe Massa végzett, a Ferrari braziljának tehát a kétszeres világbajnok Fernando Alonsót maga mögé utasítva sikerült megvédenie tavalyi 3. helyezését. A 2007-es idényt uraló Ferrari/McLaren táboron túl a Williams-nél zsonglőrködő Nico Rosberg bizonyult a legerősebbnek, a BMW Sauber zászlóvivője, Nick Heidfeld azonban érdekes módon saját csapattársától, Robert Kubicától is lemaradt. Igaz persze, hogy Kimihez hasonlóan az egy kallódó suhanc külsejével megáldott "Quick Nick" sem jellegzetes sztártípus.
A csapatok közül egyértelműen a Ferrari érdemelte ki olvasóink legnagyobb elismerését. Az istálló allappillérének tekintett Michael Schumacher-Ross Brawn-Rory Byrne triumvirátus távozása utáni jelentős átszervezések sokak szerint elolaszosították a Ferrarit, a nyolcvanas évek anarchiájának rémképét vetítve a következő időszakra. Ennek azonban idén még kevés jelét láttuk, hiszen az új rezsim a megbízhatósági problémák és az alkalmankénti stratégiai bakik dacára is jelesre vizsgázott. Na jó, legyen inkább ötös alá - a konstruktőri győzelmükhöz ugyanis a McLaren kizárásra is szükség volt. Ron Dennis csapata hiába szerzett mindenkinél több pontot (bruttó), a szavazáson még az idényt vákuumban végigversenyző BMW-vel szemben is alulmaradt, s minden bizonnyal a tekintélyüket megtépázó kémügy, valamint a pilótáik közötti belviszály rovására írható, hogy olvasóink kevesebb mint fele sorolta őket a legjobb három közé.
A nagydíjak közül az idényzáró Brazil GP bizonyult a legizgalmasabbnak, amit a világbajnoki küzdelemben fordulópontot jelentő sanghaji, valamint az utolsó pillanatig bizonytalan kimenetelű nürburgringi követett - az utóbbi alighanem Alonso ragyogó előzésének köszönhetően.
Szintén Kimi Räikkönen népszerűségét igazolja, hogy olvasóink azt tartották 2007 legszebb mozzanatának, amikor a 2003-as és 2005-ös csalódások után, a legváratlanabb pillanatban végre sikerült valóra váltania gyerekkori álmát: a szavazatok 55 százalékát erre a momentumra adták le. Alonsónak a Massán végrehajtott, már említett előzése is megdobogtatta az Önök szívét, akárcsak egy másik, amelynek Fernando az áldozata volt: Takuma Sato Montrealban őt csalta tőrbe a hátsó egyenes végén.
Olvasóink a legkevésbé szívesen Robert Kubica montreali balesetére emlékeznek vissza, amely, noha szerencsésen végződött, néhány gyötrelmes percig mindannyiunkat bizonytalanságban tartott. A világbajnoki cím sorsának tisztázatlansága sem nyerte el az Önök tetszését, a kémüggyel kapcsolatos fejlemények, illetve Alonso és Hamilton kakaskodása a hungaroringi boxutcában viszont nem bizonyultak maradandóan lehangoló élménynek.
Az előzések közül ismét csak Alonso nürburgringi produkcióját részesítették a legviharosabb tapsban, de ebben a kategóriában született a legszorosabb eredmény: Massa és Kubica több kanyaron át tartó viaskodása Fuji nedves aszfaltján csak csekély különbséggel szorult a 2. helyre, és Sato valószerűtlen bravúrja Kanadában szintén nagy tetszést aratott a közönség körében.
|