Főoldal : The Guardian: Jenson Button csatlakozik a McLarenhez |
The Guardian: Jenson Button csatlakozik a McLarenhez
2009.11.17. 09:03
A tekintélyes brit napilap, a 'The Guardian' információi szerint Jenson Button a mai nap folyamán megállapodott a Vodafone McLaren Mercedes csapattal. Az uralkodó világbajnok 3 évre kötelezi el magát a wokingi gárdával, évi 6 millió fontos fizetés fejében. Ez valamivel kevesebb ugyan, mint leendő csapattársa, a 2008-as világbajnok Lewis Hamilton éves juttatása, de a két brit pilóta azonos autóban, azonos feltételekkel csatázhat majd az egyéni címért, s a csapat reményei szerint a konstruktőri győzelemért is. A szerződés hivatalos aláírása az elkövetkező néhány napban történik majd meg.
A 'The Guardian' úgy tudja, Button azután fordított hátat idei csapatának, hogy a Brawnnal megrekedtek a tárgyalások. A 29 éves brit versenyző a McLarennél majdnem megduplázza azt a fizetést, amit a Brawn ígért neki. Button pénteken járt Wokingban, ahol betekintést kapott a McLaren gyár életébe. Egyelőre sem a csapat, sem Button menedzsmentje nem kívánta megerősíteni a megállapodást, ám egy a McLarenhez közeli forrás úgy nyilatkozott: "Szerintem Jensonnak tetszett amit látott, és ő is tetszett a csapatnak".
A váltással Button olyan nagy nevek tanácsai ellenében cselekszik, mint Sir Stirling Moss, Sir Jackie Stewart, Niki Lauda, vagy éppen Martin Brundle. Ők mind azt javasolták neki, hogy maradjon a Brawnnál, mert a McLarennel nagyobbat markolhat, mint amennyit elbír. A szakértők szerint ugyanis annak ellenére hátrányban lesz a hazai csapatában, megszokott helyen, megszokott emberek segítségével dolgozó Hamiltonnal szemben, hogy azonos felszerelést és feltételeket kapnak majd.
Ám úgy tűnik, Button ezzel szemben úgy gondolja, hogy a kihívás része az, hogy jóbarátja ellen azonos csapatban versenyezhet, és így próbálhatja megvédeni a címét. Nagyon valószínűtlen, hogy Hamiltont, aki körülbelül 12 millió fontot keres egy évben, vagy éppen édesapját (és egyben menedzserét), Anthony Hamiltont megkérdezte volna a McLaren Button szerződtetéséről.
A friss világbajnok döntését valószínűleg az is segítette, hogy Ross Brawn ma jelentette be, hogy a Honda hamvain felépített Brawn GP csapatot eladta a Mercedesnek, és a 2010-es évtől már Mercedes GP néven, a németek gyári csapataként vesznek részt a világbajnokságban.
Mindenki úgy gondolta, hogy Button marad a Brawnnal, és Nico Rosberggel kiegészülve folytatja a munkát a jövő évben, miután Rubens Barrichello a Williamshez távozott. Ám olyan hírek keltek szárnyra, hogy a Mercedes kívánságlistáján Button sosem állt az első helyen. Sőt, Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója vasárnap egy olyan megjegyzést ejtett el, miszerint a cég komoly tárgyalásokat folytat Nick Heidfelddel, hogy egy tisztán német csapattal vágjon neki a 2010-es évadnak.
Nick Fry, a Brawn vezérigazgatója a pletykákat próbálta csitítani, amikor úgy nyilatkozott: "Magabiztosan kijelenthetem, hogy a spekulációk hibásak. A Mercedes egy nemzetközi cég. Nyilván szívesen vennének egy német versenyzőt, de nincs szükségünk két német pilótára, nem ez a cél."
"Remélem, hogy Jenson jövőre is velünk lesz," folytatta Fry. "Jó néhány éve együtt vagyunk már, és együtt megnyertük a világbajnokságot. De azt is észre kell vennünk, hogy a Forma-1 nem független a minket körülvevő világtól. Van egy költségvetésünk, és ha egy dologra költünk, akkor egy másikra már nem jut pénz."
A Brawn megvásárlását a Mercedes anyacége, a Daimler AG finanszírozta, ami a csapat részvényeinek 45,1%-át fogja birtokolni. Ross Brawn és a menedzsment további senior tagjai a részvények 24,9%-ának tulajdonosai, míg a fennmaradó 30% az Abu-Dhabiban székelő Aarbar befektetőcsoport kezében összpontosul. A csapat továbbra is Oxfordshire-ben, Brackley-ben székel majd.
A Mercedes ma a McLarennel is szerződést kötött, amelynek értelmében a német cég 2015-ig folyamatosan szállít motorokat a McLarennek is, amennyiben a brit csapat erre igényt tart. "Ezen az üzleten a McLaren és a Daimler is csak nyerhet," mondta Ron Dennis, a McLaren Group elnöke. Ő az, aki még 1995-ben megkötötte a McLaren és a Mercedes közötti szerződést, ami ma is alapja a brit csapat és a német cég együttműködésének. "Mindig azt mondtam," folytatta Dennis, "hogy a 21. században egy Forma-1-es csapatnak, ha életben akar maradni, többé kell válnia, mint csak egy csapat. Annak érdekében, hogy fejlődhessünk, és megfelelő szinten versenyezhessünk, nagydíjakat és világbajnokságokat nyerhessünk, egy Forma-1-es csapatot működtető cégnek ki kell szélesítenie a saját tevékenységi spektrumát. Ettől függetlenül a partnereink természetesen nagyon fontos részét képezik a Forma-1-es programunknak. Éppen ezért, és mert az általuk gyártott motorok nagyon versenyképesek, örömmel jelenthetem, hogy a Mercedes-Benz nem csak motorszállítóként, de partnerként is tovább dolgozik velünk 2015-ig, és talán még azután is."
A McLaren számára nem fog hátrányt jelenteni, hogy már nem a Mercedes zászlóhajójaként tekintenek majd rájuk. A csapat és a Mercedes tulajdonképpen azért döntött a mélyebb üzleti kapcsolat megszüntetése mellett, mert a McLaren utcai sportautó programjának köszönhetően egymás üzleti konkurenciájává váltak. Ám a versenypályán a McLaren minden bizonnyal továbbra is győztes autó marad. Ezzel Jenson Button is tisztában van, és éppen ezért fogja jövőre a wokingi gárda egyik autóját vezetni - állítja a 'The Guardian' hasábjain az ismert, és elismert szakújságíró, Alan Henry.
És akkor Kimi számára egy lehetőség marad, ez pedig a Mercedes GP. Ez megmagyarázná, miért vártak ilyen sokáig.
|