Räikkönen: Toyota, vagy Näkemiin?
Nagyon úgy tűnik, hogy Kimi Räikkönen számára csupán két alternatíva maradt.
A finnek nagy kedvence 2001-ben a Sauber-Petronas színeiben debütált a Forma-1-ben.
A 2001-es szezon során a sajtó gyakran összefüggésbe hozta Räikkönen nevét a Ferrarival, ám végül mégsem a maranellói csapathoz szerződött, hanem annak örök riválisához, a McLaren-Mercedeshez.
Kimi stílusosan kétszeres világbajnok honfitársát, Mika Häkkinen-t váltottak, aki az idény végén búcsút intett a Formula-1-nek.
A „Jégember” 2006 év végig szolgálta az „Ezüst-Nyilakat”. Räikkönen végül csak aláírt a Ferrarihoz, és a 2007-es kiírást már az olaszok legendás vörös ruhájában kezdhette meg.
Kimi nem bízta a véletlenre, és első scuderia-s évében rögtön felért a csúcsra, világbajnoki címet ünnepelhetett. Számára a 2008 év finoman szólva sem sikerült, egyszerűen nem találta a helyét. A pletykák ellenére maradt, és továbbra is Felipe Massa oldalán róhatta a köröket a Forma-1-ben.
Idén a finn már jóval jobb formát mutatott, de ezúttal a Ferrari autója mondta be az unalmast. Sokáig még a pontszerzés is nagy feladatott jelentett a legendás csapatnak. Az áldozatos munka, és az F60-as konstrukcióba fektetett plusz euró 10 milliók meghozták a várva várt előrelépést.
A gép fejlesztésével épp a Magyar Nagydíjat követően álltak le, amikor is Massa az időmérő edzésen súlyos fejsérülést szenvedett. Mint azt talán már mindenki tudja, a brazil pilóta legközelebb 2010-ben, Bahrain-ben az évadnyitó futamon lendülhet akcióba éles körülmények között a száguldó cirkuszban.
Mivel a közel 10 év után reaktivált Luca Badoer, és a jelenleg Massát helyettesítő olasz, a szezon közben a Force Indiától érkezett Giancarlo Fisichella sem tudott igazán maradandót alkotni, minden Räikkönen-re hárult. Kimi tehetségét bizonyítván a nem éppen bivalyerős Ferrarival Belgiumban a dobogó legfelső fokán ünnepelhetett.
Nem sokkal később a Ferrari hivatalos közleményben tudatta, Fernando Alonso jövőre Felipe Massa csapattársa lesz. Räikkönen-nel közös megegyezéssel szerződést bontottak.
Nos, a legnagyobb kérdőjelet épp a finn jelenti a pilótapiacon. Nevét összefüggésbe hozták a Brawn GP, a Red Bull-Racing, a McLaren-Mercedes és a Toyota csapatával is.
A Red Bull nem sokkal a megjelentek után tagadta, hogy tárgyalásban áll vele, míg Ross Brawn csak mosolygott a hír hallatán.
Sokan tényként kezelték, biztosra vették, hogy Räikkönen már hetekkel ezelőtt aláírt korábbi munkaadójához, a McLaren-hez. Ezt állította a spanyol AS lap is, mely szeret nagyokat írni, de sokszor valóra válik az, amit lehoz..
Kimi menedzsere, Steve Robertson elmondása szerint a McLaren is a lehetőségek között szerepel. Egészen ideáig?
A legfrissebb hírek szerint a tárgyalások egy hete megszakadtak, hiszen a Mercedes-Benz jövőre már csak, mint motorszállító lesz jelen a McLaren életében, ami csak a mai napon került nyilvánosságra. A hivatalos bejelentés Abu Dhabi-ban várható.
Nos, a csapat eddig sem akart hatalmas összeget fizetni korábbi pilótájának. Most, hogy a német autógyártó a Brawn GP-hez húz, és kész módosítani a 2011 év végéig szóló szerződésén a McLaren-nel, Räikkönen egyszerűen a homályba vész… Még ha akarnák is, a Mercedes támogatás nélkül nem tudná kifizetni a finnt.
Lewis Hamilton kontraktusa 2012 év végéig érvényes, így a brit világbajnok a következő szezonban biztos pontot jelenthet, míg Heikki Kovalainen akár még gázsiját is kész lenne önkéntesen csökkenteni hosszabítás esetén.
Így kerülhet Räikkönen a Toyotához, mely a McLaren-hez hasonlóan sokkalja a menedzser által kért évi 29 millió eurót (?), de mivel győzelmi kényszerben kell versenyezniük jövőre, talán rábólintanak az üzletre.
Kimi viszont csak versenyképes, a világbajnoki címre esélyes autóval akarja folytatni a Forma-1-ben. Ha ezt nem kapja meg, akkor az ő szavaival élve csinál valami mást.
Ez a valami mást pedig a rali lehet, és ez esetben a finn szűkszavúságával csak ennyit mondana: Näkemiin – azaz viszontlátásra.
|