A Ferrarinál pénteken csak Massa autójában lesz KERS
A Ferrarikból Kínában kikerült a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer), amit különösen Felipe Massa sajnált, de Kimi Räikkönen is úgy vélte, talán érdemes lett volna Sanghajban is bevetni a rendszert. Bahreinben a finn autójában pénteken sem lesz benne a szerkezet, de Massa használni fogja, így a csapat felmérheti a két gép közötti különbséget.
Az Autosport egyébként úgy tudja, hogy Räikkönen esetében a Ferrari nemcsak megbízhatósági problémák miatt szerelte ki az autóból a KERS-t, a csapat döntésében állítólag a finn nagyobb testsúlya is szerepet játszott. Éppen ezért a maranellóiak egy könnyebb súlyú kasztnit hoztak a 2007-es világbajnoknak Bahreinbe.
A finn azonban pénteken ennek ellenére sem fogja használni a rendszert, a csapat pedig várhatóan majd csak az első két szabadedzés után fog határozni arról, hogy KERS-sel vagy anélkül versenyeznek-e Szahírban: "Nem fogom holnap használni. A másik autóban benne lesz, és majd azután döntünk arról, hogy melyik irányba menjünk tovább. Egy kicsit össze akarjuk hasonlítani a két versenygépet, és meglátjuk, milyen különbséget jelent"- jelentette ki a bahreini versenyhelyszínen a Jégember, akit az autosport.com
A Ferrari futamelőzeteséből egyébként kiderült, hogy a mérnökök ezen a héten Maranellóban megpróbálták ugyanazokat a feltételeket reprodukálni, amelyek a KERS problémáit okozták a legutóbbi versenyhelyszíneken, hogy megoldják a rendszerrel felmerült problémát. Papíron elvileg a szahíri pályán is hasznos lehet az új technológia, Räikkönen azonban erről nincs teljesen meggyőződve.
"Valószínűleg a gép csak néhány helyen gyorsabb tőle, de az autó a legutóbbin versenyen sem volt túl rossz a kvalifikáció után. Gyorsabbak is lehettünk volna ott (Kínában) vele, de számunkra nem sok különbséget jelentett, hogy KERS-sel vagy anélkül megyünk-e"- vélte a 2007-es világbajnok.
Kínában egyébként a Ferrari mellett a Renault is mellőzte a rendszert, míg a McLaren-Mercedes továbbra is használta a szerkezetet, illetve a BMW Saubernél Nick Heidfeld autójában is működött a KERS. Azt azonban még nem tudni, hogy előbbiek közül kik vetik be az új technológiát a sivatagi pályán is, de mivel a McLarennél úgy tartják, Szahírban minden eddiginél nagyobb előnyt jelenthet a KERS, a brit gárda minden bizonnyal Bahreinben is ragaszkodik majd a szerkezethez. Mindemellett az is biztosnak tűnik, hogy Heidfeld is az energia-visszanyerővel autózik majd. idézett.
|