Jenson Buttoné az 1. rajthely Ausztráliában
A Brawn GP története első Forma-1-es nagydíján az első sorból indulhat, a nagycsapatok lemaradtak az idény első, ausztrál időmérőjén. A vb-címvédő Lewis Hamilton műszaki hiba miatt feladta.
A Brawn GP autói szerezték meg az első sort az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, szombaton. Az újonc Honda-utód csapatból Jenson Button lett a gyorsabb, övé a pole pozíció, Rubens Barrichello a második.
A két Mercedes-motoros gép végig uralta a tréninget, mindhárom harmadát ők nyerték, Barrichello futotta a legjobb időt, a második etapban.
Simán vertek mindenkit, a végül harmadik Sebastian Vettelt is.
A sztárok, illetve csapataik kifejezetten gyengén szerepeltek az új szabályok első éles próbáján: a McLarenek a 14-15., Fernando Alonso a 12., Kimi Raikkönen a 9., Felipe Massa a 7. helyről indulhat a vasárnapi futamon.
A rajt magyar idő szerint reggel nyolc órakor lesz, Melbourne-ben este hét előtt nem sokkal fejeződik be várhatóan.
Az időmérő percről percre:
7.00: Giancarlo Fisichella az első a pályán, az edzés elkezdődött.
7.04: 1:27.833, Nico Rosberg élre állt.
7.06: A német tovább javított, ráadásul a kemény gumikkal.
7.07: Kazuki Nakadzsima megelőzte williamses csapattársát, ő az első.
7.08: 1:26.615-tel Kimi Raikkönen az első.
7.09: Fernando Alonso megelőzte a finnt.
7.10: 1:26.247, már Rubens Barrichello van elöl, Lewis Hamilton másodiknak kapaszkodott föl.
7.11: Két Brawn az élen, Jenson Button Hamilton elé került, Barrichello javított, már 1:25.815 a csúcs. Robert Kubicának még nincs eredménye.
7.12: A lengyel BMW-s 15.-ként nyitott.
7.16: Massa megbontotta a Brawnokat, második.
7.17: Raikkönen csak a negyedik időre volt képes.
7.19: 1:25.427, Mark Webber az élen a Red Bullal.
7.21: 1:25.211, 1:25.006 az utolsó két idő, a Brawnok, Button, illetve Barrichello, a brazil meg is nyerte az első harmadot. Buemi, Piquet, Fisichella, Sutil és Bourdais nem jutottak az időmérő következő, 15 autós körébe. Lewis Hamilton utolsóként jutott tovább.
7.27: Elindult a következő harmad, még nincs autó a pályán.
7.28: Kimi Raikkönen az első a pályán.
7.31: 1:25.380-nal vezet a finn, ez az első idő.
7.33: 1:25.205, Jenson Button van elöl.
7.34: Hamilton autójának műszaki gondjai vannak, nem tudja folytatni, 15. helyről rajtol a futamon.
7.35: 1:25.121, Sebastian Vettel, majd két ezred hátránnyal Rosberg a második.
7.38: Vettel, Rosberg, Kubica elöl, Raikkönen, Massa a 8-9. helyen.
7.39: Heikki Kovalainen nem tud elmozdulni az utolsó, 14. helyről.
7.40: Massa nem tudott javítani, necces, hogy bejut-e a következő harmadba.
7.42: 1:24.783, 1:24.885, a két Brawn megint odacsapott, Barrichello első, Button második.
7.43: Alonso, Heidfeld, Nakadzsima, Kovalainen kiesett, a kétszeres bajnok egyszer lefutott a pályáról. Hamilton el sem indult. A Ferrarik az utolsó két helyen épp továbbcsúsztak. Következik az utolsó harmad a legjobb 10 kocsival.
7.50: Megy az utolsó 10 perc, Raikkönen kezd megint. Az autók itt már versenyre vannak tankolva, csak az utolsó körök lesznek versenyképesebbek, az elején benzint fogyasztanak a pilóták.
7.53: 1:26.6, Button, 1:27.1, Barrichello, vezetnek.
7.54: 1:29.6 Massa első köre.
7.55: 1:28, Nico Rosberg, ő a harmadik.
7.56: Massa úgy érzi, defektje van, de a csapat nem lát semmi különöset.
7.57: 2 perc a végéig, még egy köre lesz mindenkinek.
8.00: 1:26.505, Barrichellé a legjobb idő eddig, Button a második.
1:26.202-vel Jenson Buttoné az első rajthely, brazil csapattársáé a második. A Brawn GP története első futamán megszerezte a teljes első sort. Vettel, Kubica, Rosberg az első öt, Massa hetedik, Raikkönen kilencedik. A Brawnok nagyon kevés benzinnel rajtolnak, de mindhárom időmérő-harmadot ők nyerték.
Timo Glock és Jarno Trulli rajtpozícióit törölték, miután az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén használt szárnyelemeiket az FIA szabálytalannak minősítette.
Trulli a 6. helyet, Glock pedig a 8.-at szerezte meg az Albert Parkban, de az időmérés utáni ellenőrzésen a Nemzetközi Automobil Szövetség megállapította, hogy a Toyotákon használt hátsó szárnyak elemei nem tesznek eleget a szabályokban foglaltaknak.
Az FIA közleményében elmondta, a technikai bizottságtól azt az értesítést kapták, hogy a hátsó szárnyak fölső elemei a 9-es és 10-es rajtszámú autón (Jarno Trulli és Timo Glock autóján) a megengedettnél nagyobb flexibilitást mutatnak, amely ellent mond a 2009-es évre vonatkozó technikai szabályzat 3.15-ös pontjának.
A versenybírók egyetértettek a technikai bizottsággal, és úgy találták, hogy a szóban forgó autók valóban nem felelnek meg a szabályzat 3.15-ös pontjának.
A versenybírók döntése alapján tehát a Toyota két versenyzője holnap a rajtrács végéről vág neki a futamnak.
Úgy tűnik, a McLaren gondjai nem hogy enyhülnének, egyre csak több felhő gyűlik a wokingiak feje fölé. A csapat egyelőre csak abban reménykedik, hogy a pilóták egyáltalán be tudják fejezni a versenyt. Norbert Haug most azt is elárulta, "lehetséges", hogy Lewis Hamilton a legutolsó helyről vághat neki az idei első versenynek, ahonnan nyilvánvalóan nehéz lesz a pontszerző helyeknek akár csak a közelébe is jutnia.
Az uralkodó világbajnoknak ugyan sikerült az időmérő második szakaszába verekednie magát, azonban az újabb megmérettetésen műszaki gondok miatt már nem tudott részt venni, így csak a 15. rajthelyet tudta megszerezni, amivel egy hellyel csapattársa mögül indulhatna.
Azonban még ennél is hátrébb kerülhet a rajtrácson, egészen pontosan a 20. helyre, amennyiben beigazolódik Haug gyanúja, hogy a rakoncátlankodó sebességváltót ki kell cserélni.
Ha erre valóban sor kerül az éjszaka folyamán, akkor a szabályoknak megfelelően Hamilton 5 rajthelyet hátrafelé költözik a holnap, magyar idő szerint reggel 8 órakor kezdődő verseny rajtrácsán.
Frissítés: A francia AFP hírügynökség megerősítette, a McLaren sebességváltója nem javítható, azt cserélni kell. Az idő előtti csere következményeként Hamilton a 20. rajthelyről vághat majd neki a holnapi Ausztrál Nagydíjnak. Ebből kifolyólag Sebastien Buemi, Nelson Piquet, Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil és Sebastien Bourdais is egy helyet előre lép a rajtrácson.
|