Rosberg a második edzésen is verhetetlen volt
Ausztráliában a második szabadedzéssel folytatódott a 2009-es Forma-1-es világbajnokság első versenyhétvégéje és csakúgy, mint az első tréningen, ezúttal is a williamses Nico Rosberg autózta a legjobb eredményt. A Ferrarik a középmezőnyben zártak, míg Lewis Hamilton csak a tizennyolcadik lett.
Az időjárás, ahogyan azt előzetesen jósolták, nem a szebbik arcát mutatta a melbourne-i aszfaltcsíkon, ugyanis az első szabadedzéshez hasonlóan meglehetősen hűvös volt az idő a pálya térségében. A napsütés dominált ugyan, de a hőmérő higanyszála csak tizenkilenc fokig kúszott fel, szombaton azonban ennél több fokkal lesz melegebb.
Itteni idő szerint fél hétkor váltott zöldre Ausztráliában a bokszutca végén a lámpa, és abban a pillanatban szinte az egész mezőny ki is hajtott az installációs körre. A legfürgébbek a toyotások voltak, és a japán csapat olasz versenyzője, Jarno Trulli neve mellé került az első mért kör (1:32.102) is. Trulli idejét azonban szinte azon nyomban alaposan megjavította német márkatársa, Timo Glock, de utóbbi sem sokáig birtokolhatta az első helyet, hiszen a Force India-Mercedes pilótája, Adrian Sutil vette át a vezetést.
Sutil hosszabb időt töltött az első pozícióban, ám hogy ez ne így legyen, arról előbb a Brawn GP-s Jenson Button, majd ismét Trulli, aztán Glock gondoskodott. Az eredmények ekkor már egy perc 27 másodperc alatt voltak, az első tréningen diadalmaskodó williamses Nico Rosberg pedig, aki közben átvette a vezetést, már fél másodperccel járt jobbnál, mint az első gyakorláson futott legjobbja.
Háromnegyed órával az edzés leintése előtt hatan voltak egy perc huszonhét másodpercen belül, míg a leggyengébb eredménnyel a BMW-s Nick Heidfeld rendelkezett ekkor, aki közel négy másodperccel volt lassabb, mint az élen álló Rosberg, aki tovább faragott első szabadedzésén elért rekordján és már 1:26.053-nál járt.
Kevesebb, mint húsz perc volt hátra a második gyakorlásból, amikor továbbra is a williamses állt az élen, mögötte Trulli, Rubens Barrichello, Mark Webber és Button volt az első öt sorrendje, míg a mezőny utolsó felében tanyázott a két McLaren-Mercedes, Nelsinho Piquet a Renault-val, az újonc Sébastien Buemi és délelőtti formáját látva kissé meglepő módon a ferraris Kimi Räikkönen. A finn az utolsó pozícióban készülhetett a hajrára, míg csapattársa, Felipe Massa a tizedik pozícióból próbált előrelépni.
Ahogyan az lenni szokott, az utolsó pár percben teljesen benépesült a melbourne-i aszfaltcsík, és a versenyzők azon szorgoskodtak, hogy javítsanak addigi legjobb eredményeiken. Rosberget azonban senki sem tudta utolérni, így a német még az edzés első felében futott eredményével végzett az élen.
Továbbra is jól szerepelnek a Brawn GP pilótái, ugyanis Rubens Barrichello helyet cserélt a szabadedzés végére toyotás kollégájával, Trullival, így Rosberg mögött egy tizedes hátrányban a brazil lett a második az év második tréningjén. Trulli már közel három tizeddel maradt el a williamses mögött. A negyedik helyre küzdötte fel magát a Red Bull Racing pilótája, az első szabadedzésen problémákkal küszködő Mark Webber, akit a másik Brawn GP-s versenyző, Button követett a sorban. A Toyota sem panaszkodhatott, hiszen a másik versenygépet vezető Glock az ötödik legjobbnak bizonyult, míg Rosberg márkatársa, Nakadzsima Kazuki ezúttal a hatodik helyen zárt.
Webber csapattársa, Sebastian Vettel a hétvége eddigi legpechesebb pilótájának mondhatja magát, ugyanis miután az első szabadedzésen hidraulikai hiba miatt nem tudta befejezni a programot, addig a második tréningen túl keményen hajtott és nagyjából fél órával a leintés előtt a négyes kanyarnál megpördült, így végül az található bukótérben ért véget számára a gyakorlás. Ennek ellenére a német megőrizte nyolcadik helyét, a körök számát tekintve azonban jócskán elmaradt az átlagtól. Nem csak Vettel hagyta el azonban a pályát, az egész tréning alatt többen is voltak, köztük a ferrarisok és Rosberg is, akik itt-ott kiszélesítették az aszfaltcsíkot.
A legjobb tízbe került még Adrian Sutil a Force Indiával, aki csakúgy, mint az első szabadedzésen, a másodikon is a kilencedik pozícióban zárt. A németet a Ferrari duója követte a sorban, Massa a tizedik, Räikkönen pedig a tizenegyedik legjobb eredményt könyvelhette el. Kettejük közül a brazilnak sikerült javítania az első tréningen elért legjobbjához képest, míg a finn fél másodperccel maradt el délelőtti rekordjától.
Fernando Alonso a tizenkettedik helyen zárt a Renault-val, aki korábbi márkatársát, a már második éve Force India-Mercedes alkalmazásában álló Giancarlo Fisichellát mindössze öt századdal előzte meg, így az olasz végzett a tizenharmadik pozícióban. Mindeközben Alonso csapattársa, Piquet csak egyetlen riválisánál bizonyult gyorsabbnak, így az utolsó előtti lett.A BMW Sauberek az első két szabadedzésen ritkán szerepelnek jól, nem volt ez másképp Melbourne-ben sem pénteken, ugyanis Nick Heidfeld és Robert Kubica a tizennegyedik, illetve a tizenötödik helyeket szerezték meg. A hinwilieknél is gyengébb teljesítményt nyújtottak ugyanakkor a mclarenesek, és Heikki Kovalainen, illetve a 2008-as világbajnok, Lewis Hamilton aligha elégedettek a tizenhetedik, illetve a tizennyolcadik pozíciókkal. Bár természetesen még mindketten javíthatnak, úgy tűnik egyelőre, hogy az MP4-24 valóban nem a legversenyképesebb autók egyike.
A hinwiliek és a wokingiak duója közé került a Toro Rossóval második F1-es szezonját kezdő Sébastien Bourdais, akinek csapattársa, az újonc Buemi érte el a leggyengébb eredményt az ottani idő szerint jócskán a délutánba nyúló második tréningen.
Az Ausztrál Nagydíj hivatalos programja a harmadik szabadedzéssel folytatódik, amely itteni idő szerint szombaton hajnali négy órakor kezdődik.
Ausztrál Nagydíj 2. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Nico Rosberg |
Williams |
1:26.053 |
|
36 |
2. |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
1:26.157 |
+0.104 |
38 |
3. |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:26.350 |
+0.297 |
42 |
4. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:26.370 |
+0.317 |
30 |
5. |
Jenson Button |
Brawn GP |
1:26.374 |
+0.321 |
38 |
6. |
Timo Glock |
Toyota |
1:26.443 |
+0.390 |
42 |
7. |
Nakadzsima Kazuki |
Williams |
1:26.560 |
+0.507 |
33 |
8. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:26.740 |
+0.687 |
19 |
9. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:27.040 |
+0.987 |
29 |
10. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:27.064 |
+1.011 |
35 |
11. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:27.204 |
+1.151 |
32 |
12. |
Fernando Alonso |
Renault |
1:27.232 |
+1.179 |
28 |
13. |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
1:27.282 |
+1.229 |
32 |
14. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:27.317 |
+1.264 |
34 |
15. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:27.398 |
+1.345 |
36 |
16. |
Sébastien Bourdais |
Toro Rosso |
1:27.479 |
+1.426 |
36 |
17. |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:27.802 |
+1.749 |
35 |
18. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:27.813 |
+1.760 |
31 |
19. |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:27.828 |
+1.775 |
35 |
20. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:28.076 |
+2.023 |
33 |
|