Ezt a téli szünetet jobban élveztem mint máskor. Az időm nagy részét a családommal és a barátaimmal töltöttem Svájcban és Finnországban .Sok kemény edzést tartottam, hogy fitten tartsam magam a legtöbb kihívást tartogató szezon kezdetéig.
Nagyon nehéz jóslatokba bocsátkozni idén, mert nagy változtatásokat vezettek be. Azonban a Ferrarinak eredményes tesztje volt, de az igazi tesztje az F60-nak Melbourne-ben lesz, mikor mind visszatérünk a pályára ugyanabban az időben, ugyanannyi üzemanyaggal.
Csak azután tudjuk eldönteni, mennyire vagyunk versenyképesek. Még azután is szükségünk lesz pár futamra, hogy tiszta képet kapjunk. Albert Park egy nagyon különleges pálya és egy különleges hely, szóval, valószínűleg Malaysiáig kell várnunk, hogy valós képet kapjunk arról, mely csapatok vannak a többi előtt a szezon kezdetén.
Mint mindig, nagyszerű érzés új szezont kezdeni. Felvenni a sisakot és elkezdeni újra a versenyzést, ez az, amiért vagyunk. A tesztek mennyiségét korlátozták, de jó móka lesz, mint mindig, mikor egy új autóhoz ülsz.
Nagyon várom a szezont és hogy újra versenyezhessek. Nagyon távolinak tűnik az utolsó futam Brazíliában. Az új autóval minden nagyon érdekes lesz, az összes fejlesztéssel és változtatással.
Mikor jól mennek a dolgaid, akkor még élvezetesebb az egész. Bár elég rég nem voltunk versenyen. Mindig kihívás elmenni az első versenyre és megfelelően kezdeni a szezont. Remélhetőleg idén a dolgok úgy alakulnak, ahogy tervezzük.
Az új autónak sokkal kevesebb leszorítóereje van a múlt évihez képest, szóval lassabbak leszünk a gyors kanyarokban. Viszont több tapadása van az autónak a lassabb kanyarokban a slick gumikkal. Összességében, a köridők hasonlóak lesznek a tavalyihoz. Őszintén mondhatom, hogy jobban szeretem az idei autót, mint a tavalyit. Nagyobb móka vezetni. Jobban hasonlít a pár évvel ezelőtti versenyautókhoz.
A KERS nagyon érdekes. Nagyon könnyű vezetés közben használni. Remélhetőleg segíteni fog az előzéseknél. Az egész csapat meglepett volt, hogy a KERS az első teszttől kezdve működött.
Mindenki arra számít, hogy több előzést fog látni. Szerintem azt még túl korai kimondani, hogy az aerodinamikai változások segítenek-e, miközben szorosan követjük a másik autót. Várnunk kell, és meglátjuk mi lesz.
A pilótának és a csapatnak mindig jó érzés jól indítani a szezont. Főleg ha megnézzük, milyen szoros volt a világbajnokság az előző 2 évben. Megnyertem a 2007-es világbajnokságot egy ponttal, és a tavalyi világbajnokság is egy ponton dőlt el.
Szóval minden pont számít.2007-ben nyertem Melbourne-ben, de tavaly túl sok problémánk volt. A cél ismét, hogy sok pontot szerezzük az első versenytől kezdve.
A téli szünet alatt elindultam két rally versenyen Finnországban egy Fiat Grande Punto S2000-el. Ez is jó móka volt, és jó gyakorlás a versenyre. De most itt az ideje a komoly munkának, a Forma 1-ben.