Räikkönen már alig várja, hogy versenyezhessen
Kimi Räikkönen eddig nagyon elégedett az új Ferrarival, és a barcelonai teszten elmondta, hogy ha sikerül a kisebb megbízhatósági problémákat is megoldaniuk, akkor nagyon jó kis csomagjuk állhat össze a 2009-es szezonra. A finn továbbra sem vállalkozott arra, hogy megtippelje, ki lehet az idei favorit, ám azt elmondta, már nagyon szeretne versenyezni.
Räikkönen hétfőn és kedden vezette az F60-ast a kollektív teszten, és a nyitó napon a második legjobb eredményt érte el, míg kedden a Ferrarinak azonban a második tesztnap nem volt éppen problémamentes, a csapatnak ugyanis a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel akadt nehézségek miatt hamarabb be kellett fejeznie a gyakorlást. a leggyorsabbnak bizonyult. A
"Volt egy problémánk a KERS hűtőrendszerével, és jobbnak láttuk, hogy megálljunk, mint hogy azt kockáztassuk, hogy nagyobb kár keletkezzen. Addig minden egészen jól ment. Azt gondolom, hogy amint megoldjuk ezeket a kisebb megbízhatósági problémákat, akkor elmondhatjuk, hogy nagyon jó csomag áll rendelkezésünkre. Szerettem volna egy második verseny-szimulációt is végrehajtani azok után, hogy már teljesítettünk egyet februárban Bahreinben, de mindig jobb, ha néhány dolog a teszteken, és nem versenyen történik meg"- utalt a KERS-problémára Räikkönen a keddi tesztnap után az őt faggató újságíróknak.
Arra a kérdésre, hogy vajon a megbízhatóság lesz-e a legnagyobb probléma a csapatok számára idén, a finn a következő választ adta a formula1.com szerint: "A szabályok újak, és a KERS miatt mindig van esély arra, hogy valami elromoljon, mivel nem sokat tesztelhettük. De azt gondolom, hogy egész jó szinten állunk vele, ezért remélhetőleg minden jól megy majd."
A Jégembernek nem igazán feküdt a Ferrari 2008-as autója, ami a pilóta teljesítményén is meglátszódott, az F60-assal azonban más a helyzet: "Elégedett vagyok azzal, ahogyan az autó most működik, de természetesen a teszt mindig valami nagyon más, mint a verseny, és sok különböző pályára is megyünk majd, ezért várnunk kell, hogy kiderüljön, mi történik. De ahogyan azt mondtam, most meglehetősen boldog vagyok, a többit pedig majd meglátjuk a következő pár hétben."
Räikkönen azt is elárulta, hogy a versenygép hosszabb etapokon, illetve egy gyors körön is egyenletesen teljesít: "Úgy vélem, rendben volt, mivel nem igazán hajtottunk különleges köridőre. Az autó kezelhetősége jó, és ez a legfontosabb, ha pedig nem találkozunk több problémával, akkor rendben is kellene lennünk. Nehéz megmondani, hogy a többiek mit csinálnak, ezért a jóslatokkal jobb várni az első versenyig."
A ferraris már többször hangsúlyozta, hogy szerinte csak az első versenyen derül ki valójában, hogy melyik csapatra kell a leginkább odafigyelni, és ezt a kérdést továbbra sem látja másképp.
"Őszintén szólva, nincs ötletem arról, hogy ki lehet a favorit. Nagy volt az egyensúly mostanáig a csapatok között, és szerintem várni kell Melbourne-ig arra, hogy többet tudjunk erről. Én annyit mondhatok, hogy elégedett vagyok az eddigi téli tesztekkel. Az autó nagyon jól viselkedik és ez a legfontosabb, ezt különböző pályákon leellenőriztük"- mondta a finn, akinek nyilatkozata a Ferrari médiaoldalán olvasható. "Tény, hogy voltak kisebb problémáink a megbízhatósággal, de olyan nem volt, amit ne tudtunk volna megoldani. Aztán olykor az időjárás sem kedvezett nekünk, és több mérföldet is akartunk megtenni, de nincs értelme visszatekinteni a múltra. Már alig várom, hogy elkezdődjenek a versenyek. Tudják, hogy én legjobban a versenyeket szeretem a Forma-1-ben."
|