Heidfeld zárt az élen Jerezben
Jerezben csütörtökön véget ért a vasárnap óta tartó kollektív teszt, és amíg szerdáig nyolc csapat gyakorolt, addig a mai záró napon már csak hat alakulat dolgozott a pályán. A legjobb időt Nick Heidfeld érte el, aki mögött Kimi Räikkönen végzett a második helyen, míg az autóját összetörő Lewis Hamilton harmadikként zárt.
Az ötnapos tesztre nem utazott el a Toro Rosso és a Honda, míg a Renault és a Force India szerdán befejezte a gyakorlást.
A Jerezben készülő csapatok munkáját a záró napon is befolyásolta az időjárás, ugyanis a délelőtt folyamán eső, míg a nap további részében az erős szél okozott nehéz perceket a résztvevőknek. Spanyolországban eddig a szerdai nap kivételével, amikor is Fernando Alonso volt a leggyorsabb, minden alkalommal német pilóta érte el a legjobb eredményt és nem volt ez másképp a záró napon sem.
Nick Heidfeld 1:20.052-vel végzett az élen, de a BMW Sauber
Heidfeld mögött a ferraris Kimi Räikkönen zárt másodikként, aki valamivel több mint három tizeddel bizonyult lassabbnak riválisánál. A finn ugyanakkor 112 körnél szállt ki a maranellóiak 2009-es autójából, vagyis sok kilométert pakolt az F60-asba. Räikkönen a motor és a váltó megbízhatóságát tesztelte, a gumikat vizsgálta, és néhány aerodinamikai elemet is értékelt, illetve a csapat a bokszkiállást is gyakorolta.
A 2008-as világbajnoknak, Lewis Hamiltonnak a szerdai motorhiba után csütörtökön sem volt szerencséje. A McLaren-Mercedesf1-live.com. Bár a pilóta sértetlenül szállt ki a versenygépből, autójának hátsó része összetört. Hamilton és a csapat számára így idő előtt véget ért a teszt, az MP4-24-est ugyanis már nem lehetett helyrepofozni a gyakorlás végéig. A brit végül több mint egy másodperccel ért el gyengébb eredményt, mint Heidfeld. A wokingi gárda egyébként ma egy új első szárnyat is bevetett, de az internetes oldal szerint felkerült az autóra a téli teszteken már használt tavalyi hátsó szárny módosított változata is.
versenyzője bizonyult a nap legszorgalmasabbjának is, miután 123 körnél fejezte be a gyakorlást. A német a délelőtt folyamán az autó esős beállításait tesztelte, délután pedig az F1.09-es mechanikai beállításaival kapcsolatos munkára koncentrált, mivel a szél miatt nem lehetett az aerodinamikai fejlesztéseket értékelni. pilótájának ma délelőtt is akadt műszaki problémája, míg délután az autóját törte össze. A brit nem túl nagy sebességgel haladt a pályán, amikor a négyes kanyarnál az erős szél megdobta a McLarent, amely a gumifalba csúszott, írja az
Mark Webber ezúttal a negyedik lett a hatfős mezőnyben a Red Bull Racinggel. Az ausztrál ma a második legkevesebb kört tette meg a jerezi aszfaltcsíkon - nála csak Jarno Trulli ment kevesebbszer körbe a pályán - és végül két másodpercet kapott az élen záró BMW-s pilótától.
A Williamsnél a záró napon is Nakadzsima Kazuki vezetett, akinek mindössze néhány századra lett volna szüksége ahhoz, hogy megelőzze Webbert, ám a japánnak végül be kellett érnie az ötödik legjobb eredménnyel. Nakadzsima sem pakolt bele túl sok kilométert az FW31-esbe, ugyanis 54 körnél fejezte be a munkát.
A záró napon Jarno Trulli bizonyult a leglassabbnak, akinek Hamiltonhoz hasonlóan, ugyancsak korábban ért véget a mai munka. A toyotás csütörtökön értékelte a Bridgestone 2010-es szezonra szánt abroncsait, és adatokat gyűjtött a következő idényre. Az olasz azonban végül nem tudta befejezni a mai napra előírt programot, ugyanis a délután folyamán a négyes kanyarnál található rázókövön megsérült a TF109-es első szárnya, és Trulli később már nem hajtott ki a pályára.
Jerezben tehát csütörtökön véget ért a kollektív teszt, a legjobb időeredményt pedig még vasárnap, a Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel érte el. A fiatal német 1:19.055-tel zárt a mezőny élén Spanyolországban.
Az F1-es csapatok jövő héten a barcelonai versenypályán folytatják a 2009-es szezonra való felkészülést, ahová már a Toro Rosso is elutazik, és nem kizárt, hogy a Honda Racing utódja is ott lehet a katalán aszfaltcsíkon.
|