A Ferrari NASA-típusú akkumulátorral kísérletezik?
A Motorsport Aktuell információi szerint a Ferrari egy rendkívül hatékony, ám annál drágább és veszélyesebb megoldással próbálja kiküszöbölni a csapatoknak komoly fejfájást okozó súlyeloszlási problémát, amit a KERS bevezetése vet fel.
A maranellói istálló eredetileg a Magneti Marellit kérte fel a rendszer kifejlesztésére, ám megunva az olasz cég pepecselését, már tavaly saját kezébe vette a sorsát, és annak alapjain párhuzamosan kezdte fejleszteni saját KERS-ét. A német lap ráadásul úgy tudja, a házi fejlesztésen belül is két projekt zajlik Maranellóban. Az egyik a "hagyományos" KERS kifejlesztése, mely a Magneti által lefektetett alapokon nyugszik, a másik azonban egy különlegesen trükkös megoldás, amelynél egy speciális, az első légterelőbe vezetett akkumulátoros rendszert próbálnak hasznosítani. Ezt egyébként ugyanaz a cég fejleszti, amely a NASA számára is biztosít akkumulátorokat. A koncepció lényege, hogy az első szárny méretéhez igazított elemek sokkal optimálisabb súlyeloszlást tesznek lehetővé, a slick gumik bevezetésével ugyanis megnőtt az első kerekek tapadása, amire a mérnökök előre helyezett ballaszttal igyekeznek reagálni. Míg azonban a többség kénytelen az oldaldobozokhoz, vagy az üzemanyagtartály alá elhelyezni saját rendszerét, a Ferrari ezzel a megoldással igyekszik javítani lehetőségein. A rendszert mindazonáltal élesben eddig nem próbálták ki, a kábelekben futó közel 800 voltos áram ugyanis életveszélyes sérüléseket okozhat a versenyzőknek
|