A Ferrari NASA-tpus akkumultorral ksrletezik?
A Motorsport Aktuell informcii szerint a Ferrari egy rendkvl hatkony, m annl drgbb s veszlyesebb megoldssal prblja kikszblni a csapatoknak komoly fejfjst okoz slyeloszlsi problmt, amit a KERS bevezetse vet fel.
A maranelli istll eredetileg a Magneti Marellit krte fel a rendszer kifejlesztsre, m megunva az olasz cg pepecselst, mr tavaly sajt kezbe vette a sorst, s annak alapjain prhuzamosan kezdte fejleszteni sajt KERS-t. A nmet lap radsul gy tudja, a hzi fejlesztsen bell is kt projekt zajlik Maranellban. Az egyik a "hagyomnyos" KERS kifejlesztse, mely a Magneti ltal lefektetett alapokon nyugszik, a msik azonban egy klnlegesen trkks megolds, amelynl egy specilis, az els lgterelbe vezetett akkumultoros rendszert prblnak hasznostani. Ezt egybknt ugyanaz a cg fejleszti, amely a NASA szmra is biztost akkumultorokat. A koncepci lnyege, hogy az els szrny mrethez igaztott elemek sokkal optimlisabb slyeloszlst tesznek lehetv, a slick gumik bevezetsvel ugyanis megntt az els kerekek tapadsa, amire a mrnkk elre helyezett ballaszttal igyekeznek reaglni. Mg azonban a tbbsg knytelen az oldaldobozokhoz, vagy az zemanyagtartly al elhelyezni sajt rendszert, a Ferrari ezzel a megoldssal igyekszik javtani lehetsgein. A rendszert mindazonltal lesben eddig nem prbltk ki, a kbelekben fut kzel 800 voltos ram ugyanis letveszlyes srlseket okozhat a versenyzknek
|