Domenicali szerint Raikknen furcsa egy figura
A Ferrari csapatvezetje, Stefano Domenicali szerint Kimi Raikknen egy rdekes szerzet, m elnyt kovcsolhat zrkzottsgbl, ugyanis msokkal ellenttben, jval kevsb zavarjk a kvlrl rkez kritikk, gy knnyebben tl tudja tenni magt a nehzsgeken.
Raikknen szmra borzalmasan sikerlt a tavalyi v, amit az is bizonyt, hogy a szezon negyedik llomsnak helyet ad Spanyol Nagydjon nnepelhetett utoljra a dobog legmagasabb fokn, s mikzben csapattrsa, Felipe Massa az utols futamig harcban volt a vilgbajnoki cmrt, mr versenyekkel a vge eltt kiszllt a kzdelembl.
A Ferrari csapatfnke azonban nem aggdik a finn versenyz miatt, ugyanis meg van gyzdve arrl, hogy Raikknen mr rges-rgen tltette magt a tavalyi ven, s kszen ll a visszavgsra a kvetkez idnyben.
"Kimi egy ms vilgban, egy teljesen ms bolygn l" – mondta Domenicali a Ferrari mr hagyomnyosnak mondhat Wrooom elnevezs mdiarendezvnyn az olasz Dolomitokban.
"Teljesen el tudja szigetelni magt. Ha brmikor is nyomst rez, az csakis amiatt lehet, mert az bellrl fakad. Az g egy adta vilgon semmilyen kls hats nincs r hatssal, s ez hihetetlen."
A Ferrari htfi bemutatjn jelen lv jsgrk megerstettk, hogy mikzben Felipe Massa, Michael Schumacher, s a kt tesztpilta, Marc Gen illetve Luca Badoer jzen beszlgettek egymssal Mugellban, addig Raikknen a parkolban lv lakkocsijban pihent.
Ez is bizonytja, hogy a "Jgembernek" is beczett finnt nem izgatjk a krltte foly esemnyek, s ezt Domenicali tolerlni tudja, aki egyltaln nem csodlkozik azon, hogy a 2007-es vilgbajnok mg nem kezdett el olaszul tanulni, hogy esetleg grdlkenyebb tegye a kzte s a mrnkk kzti kommunikcit.
" nem gy mkdik. Azonban mr alig vrja, hogy vezethesse az j autt, s ismt versenyeket nyerhessen" – tette hozz az olaszok szakembere.
Domenicali tovbb a kinetikus energiatrol rendszerrl is beszlt az jsgrknak, akiknek elmondta, hogy vlemnye szerint el kellett volna halasztani annak bevezetst, lvn egy kiforratlan technolgia, aminek fejlesztse rengeteg pnzt emszt fel – ami hatalmas csaps a jelenlegi gazdagi helyzetben.
"Egy olyan megoldst kellett volna tallnunk, amit kivtel nlkl mindenki elfogad. Nem ez volt a megfelel idpont a KERS rendszer bevezetsre. Rengeteg pnzt dobtunk ki az ablakon" – magyarzta az olasz, aki a BMW-t is felelsnek tartja emiatt.
"Mindenki elfogadta volna, hogy egy vvel toljuk el a hibrid rendszer bevezetst, kivve a BMW. Nem gyzm hangslyozni, hogy csak abban az esetben ll fnyes jv a Forma-1 eltt, ha megtanuljuk, miknt kell egytt dolgozni. Ellenkez esetben stt jvt jsolok a sportnak" – tette hozz Domenicali.
|