Néhány információ a autóról
Hétfőn a Ferrari lett az első forma-1-es csapat, amely leleplezte 2009-es versenyautóját, az istálló 60 éves jubileumának tiszteletére elnevezett F60-at. Az új szabályokhoz igazított modellben már megtalálható a KERS, de egyelőre nem biztos, hogy használni is fogják.
A tavalyihoz hasonlóan 2009-ben is a Ferrari lett az első csapat, amely bemutatta a nyilvánosságnak új autóját, amikor az olaszországi Mugellóban leleplezték a konstruktőri világbajnokságot megnyerő F2008 utódját, az F60-at.
A Ferrari 60 éves forma-1-es jubileumának tiszteletére elnevezett autó az idén bevezetésre kerülő új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően külsőre is jelentősen különbözik elődjétől.
Legfeltűnőbb ismertetőjegyei a kerekek vonaláig kiszélesített első vezetőszárny, amely azonban már lényegesen kifinomultabb formájú, mint a 2008-as utószezon tesztjein használt hibrid modelleken, valamint a technikai előírásokkal összhangban megmagasított hátsó szárny. Láthatóan szűkebbre húzták az oldalsó légbeömlő-nyílásokat is, az oldaldobozok eleje pedig előrefelé meredekebben emelkedik, mint az F2008-on.
Az orrkúp kialakítása a felső szárnyáthidaló eltűnésének következményeként szükségképpen megváltozott, és a karosszéria felső része az elmúlt években minden csapatnál gomba módra szaporodó toldalékszárnyak betiltásával letisztultabbá vált. Az összképen sokat módosítottak az idén az 1998-ban bevezetett bordázott gumik helyére visszatérő slickek is.
A legfontosabb újdonságok mégis az autó bőre alatt rejtőznek: az F60-ba már beszerelték a Magneti Marelli közreműködésével kifejlesztett kinetikus energiaátalakító rendszert, a KERS-t, amely a fékezésnél keletkező energiát képes eltárolni és újrahasznosítani. Azt azonban még a Ferrarinál sem tudják, hogy a berendezést már a március 29-én megrendezett, melbourne-i idénynyitón is bevetik-e.
Az F60 új, hosszanti elrendezésű, karbonszálas házzal rendelkező sebességváltót, valamint friss fejlesztésű Brembo fékrendszert is kapott.
Miután egy évvel ezelőtt az F2008-at Kimi Räikkönen próbálhatta ki elsőként, az F60 tesztelését ma a tavalyi egyéni világbajnokság 2. helyezettje, Felipe Massa kezdi meg. A bemutatót eredetileg Fioranóban tartották volna, de az ott uralkodó mostoha időjárás miatt kénytelenek voltak áthelyezni Mugellóba.
|