Buemi az élen Jerezben!
Délelőtt némi köd, majd napsütés, délután pedig szakadó eső - ilyen körülmények fogadták ma a csapatokat Jerezben, ahol hivatalosan is kezdetét vette a spanyolországi tesztsorozat.
A kollektív teszt első napján a Toro Rosso színeiben pályára lépő Sebastien Buemi végzett az élen, aki minden bizonnyal versenyzői ülést kaphat a jövő esztendőre. A svájci versenyző 91 kör megtételét követően 1:18.742-es köridővel végzett a tabella tetején, megelőzve a csapat francia versenyzőjét, Sebastien Bourdaist.
A faenzai kiscsapat egyébként rendkívül produktív napon van túl, hiszen a két pilótával összesen 168 kört tettek meg a jerezi pályán, ám egyelőre még az idén használt autóval.
A McLaren-Mercedes csapata ezzel szemben ma különös figyelmet fordított a kinetikus energiaátalakító-rendszer (KERS) tesztelésére, ennek megfelelően a brit tesztpilóta, Gary Paffett 26 kör megtételét követően közel 1,4 mp-s hátránnyal végzett harmadikként.
Nem ő volt azonban az egyetlen, aki pályára lépett ma a wokingiak színeiben: a néhány héttel ezelőtt a Force Indiához beugró Pedro de la Rosa is szolgálatban volt, ő különösképp az MP4-23K-ra keresztelt átmeneti konstrukció beállításaira fókuszált.
A Ferrari világbajnoka, Kimi Räikkönen először ülhetett autóba a vörösök mugellói bemutatója óta. A finn versenyző szintén egy átmeneti autóval gurult ma pályára, s ő volt az első, aki nem sokkal 9 óra után meg is kezdte a munkát. Ezzel együtt Räikkönen nem tett meg túl sok kört, részben a kedvezőtlen körülmények, részben az idei évi tesztkorlátozások miatt. A csapat különösen a slick-abroncsokkal és a motorral kapcsolatos beállításokat kereste. A 'Jégember' 48 kör megtétele után 1:20.261-es köridővel zárt ötödikként.
„Örülök, hogy visszatértem a pályára" - mondta a nap végén Räikkönen.
„Kár, hogy annyira esett az eső délután, mert hasznos lett volna tesztelni valamennyit azokból a szituációkból, melyekből problémáink adódtak az elmúlt szezonban. Jó lenne, ha nem esne holnap és kicsit többet a pályán lehetnénk."
A maranellói gárda a következő két napban tovább folytatja a munkát, holnap Kimi Räikkönenhez a csapat világbajnoki ezüstérmese, Felipe Massa is csatlakozik majd.
A BMW csapata a mai napon két autóval rótta a köröket, mind Nick Heidfeld, mind Christian Klien az F1.08B-re keresztelt, ámde az idei autóra abszolút nem hajazó versenygéppel rótta a köröket.
Ezzel együtt az erős köd miatt a csapat relatíve későn, nagyjából 11 óra körül kezdte meg a munkát Spanyolországban, kettejük közül azonban Klien volt az, aki pályára vitte a tervek szerint a jövő évben bevetendő hibrid rendszert. Az osztrák versenyzőnek azonban kis ideig elővigyázatosságból szüneteltetnie kellett programját, miután autója egy mechanikus meghibásodás miatt megadta magát a pályán.
Heidfeld ma az új felfüggesztéssel, valamint aerodinamikai csomaggal foglalkozott, egészen addig, amíg délután 3 óra körül az eső el nem kezdett esni. Mindazonáltal a bajorok értékes adatokhoz jutottak a slick-gumikkal kapcsolatban.
„Az utolsó, barcelonai teszt eredményét követően módosítottunk az autó mechanikai beállításain" - mondta Heidfeld.
„Úgy tűnik, jó irányba indultunk el" - zárta rövidre.
A német-svájci alakulat holnap tovább folytatja majd a munkát, akkor Christian Klien helyett már Robert Kubica lesz szolgálatban, míg csütörtökön az osztrák versenyző újra pályára léphet, akkor már Nick Heidfeld helyett.
Heidfeld és Klien között a Williams japánja, Kazuki Nakajima, valamint a Renault fiatal versenyzője, Nelsinho Piquet végzett. Utóbbi versenyző volt egyébiránt a nap legszorgalmasabbja, 124 megtett körével.
|
Nemz.
|
Pilóta |
Csapat |
Autó |
Köridő |
Kül |
# |
1. |
(SUI) |
S. Buemi |
Toro Rosso |
STR3 |
1:18.742 |
|
91 |
2. |
(FRA) |
S. Bourdais |
Toro Rosso |
STR3 |
1:19.288 |
+0.546 |
77 |
3. |
(GBR) |
G. Paffett |
McLaren |
MP4-23K |
1:20.134 |
+1.392 |
26 |
4. |
(ESP) |
P. de la Rosa |
McLaren |
MP4-23K |
1:20.164 |
+1.422 |
21 |
5. |
(FIN) |
K. Räikkönen |
Ferrari |
F2008K |
1:20.261 |
+1.519 |
48 |
6. |
(GER) |
N. Heidfeld |
BMW-Sauber |
F1.08B |
1:20.678 |
+1.936 |
49 |
7. |
(JPN) |
K. Nakajima |
Williams |
FW30 |
1:21.338 |
+2.596 |
57 |
8. |
(BRA) |
N. Piquet |
Renault |
R28 |
1:21.547 |
+2.805 |
124 |
9. |
(AUT) |
C. Klien |
BMW-Sauber |
F1.08B |
1:22.098 |
+3.356 |
15 |
|