Raikknen nem ssza meg a motorcsert
A Ferrari csapatvezetje, Stefano Domenicali elmondta, nagy valsznsggel ki fogjk hasznlni az idei vben bevezetsre kerlt j szablyt, miszerint egy alkalommal bntets nlkl lehet motort cserlni, ugyanis Raikknen vlheten j erforrst kap Silverstone-ban.
A vilgbajnoki cmvdnek a htvgi futamon is hasznlt V8-as egysggel kellene megkezdenie a soron kvetkez Brit Nagydjat, m a Ferrari vlheten kicserli a finn versenyz motorjt, miutn eltrtt jobboldali kipufogja a mai futam felnl Magny-Cours-ban.
Raikknen magabiztosan vezette a futamot, mikor egyik pillanatrl a msikra letrtt egyik oldali kipufogcsonkja, ami miatt vissza kellett vennie a tempbl.
"Elg valszn" – mondta Domenicali, mikor arrl krdeztk, ki kell-e cserlni Raikknen motorjt a kvetkez verseny eltt. "Mivel komoly terhelst kapott az egysg a futam kzeptl a vgig, nagy valsznsggel kicserljk azt, s elhasznljuk dzskernket."
"Ahogy azt mr mondtam, kielemezzk az adatokat, s csak azutn dntnk, de nem hiszem, hogy brmi rtelme lenne ezzel a motorral rajthoz lltani Raikknent a kvetkez versenyen" – magyarzta az olasz szakember.
Domenicali azt is elmondta, a Ferrarinl teljes egyetrts volt abban, hogy a nem nylnak hozz a flig letrt kipufogcsonkhoz az utols kills alkalmval, mert attl fltek, hogy annak eltvoltsa sok idt vesz ignybe. A letrt elem vgl magtl leszakadt az autrl a verseny vghez kzeledve.
"Folyamatosan ott lgott a kipufogcsonk. Egy kbel rgztette, s gy dntttnk, azt nem vgjuk le, mert azzal rtkes msodperceket vesztnk, s Jarno Trulli nagyon kemnyen hajtott mgttnk. gy gondolom, hogy a stratgia s a csapatmunka szempontjbl, mindent tkletesen csinltunk."
Domenicali elmondta, a Ferrari minden tle telhett megtett azrt, hogy minl jobban kmlje a motort, azonban egy pillanatig sem voltak biztosak abban, hogy Raikknen erforrsa kibrja a verseny vgig.
"Mi minden tlnk telhett megtettnk annak rdekben, hogy a lehet legjobban kmljk a motort, azonban egy pillanatig sem lehettnk nyugodtak, hiszen nem tudtuk, hogy kibrja-e a motor azt a hatalmas terhelst."
"Komolyan aggdtunk, tbb vet regedtnk, de ez is a jtk rsze. Soha nem lehet tudni, mi fog bekvetkezni ilyen krlmnyek kztt. Brmelyik krben megllhatott volna az autja" – folytatta Domenicali, aki egyelre nem tudta megersteni, mirt trtt el a kipufog.
"Sajnos nagyon nehz lesz kiderteni a meghibsods okt, rszben azrt is, mert az esetlegesen srlt elemek valahol a plya szln vannak, nincsenek a keznkben, hogy analizlhassuk ket. Mindent megtesznk, hogy megtudjuk, mi okozhatta a hibt, de egyelre nincs informcink arrl, mi trtnhetett" – tette hozz a Ferrari csapatvezetje.
|